EN
54574 magic body control s class

آشنایی با سیستم Magic Body Control، وقتی مرسدس شما را سوار قالی پرنده می کند

54574 magic body control s class
مرسدس بنز را باید از پیشگامان توسعه‌ی فناوری های مربوط به سیستم تعلیق قلمداد کرد و برترین سیستم ها و فناوری ها را در بخش تعلیق خودروهای خود و به خصوص محصولات لوکسش به کار می برد. مرسدس بنز همچنین جزو اولین سازندگانی است که به سراغ تعلیق های بادی رفتند تا بتوانند رفاه سرنشینان را بیش از پیش افزایش دهند. بعد ها و در اوایل قرن ۲۱، مرسدس سیستم Active Body Control و پس از آن AirMatic را معرفی کردند و همه‌ی کسانی که سوار نسل های قبلی مرسدس S کلاس و یا CL کلاس شده باشند به خوبی عملکرد فوق العاده ی این سامانه ها را درک کرده اند. اما در نسل جدید مرسدس بنز اس کلاس، این کمپانی سیستم تعلیق جدیدی را با نام Magic Body Control یا کنترل جادویی بدنه معرفی کرد. با دیدن فیلم هایی که از عملکرد این سیستم تعلیق منتشر شده است حتما کنجکاو خواهید شد که این سیستم تعلیق جدید چگونه کار می کند. Magic Body Control اولین سیستم تعلیق مبتنی بر دوربین در جهان است و حس رانندگی مشابه سوار شدن روی یک قالی پرنده را به سرنشینان القا می کند. Magic Body Control هم از نظر کیفیت سواری و هم از نظر پایداری و هندلینگ، تمامی اهداف مورد نظر مهندسین مرسدس را محقق کرده و به همین خاطر آن را باید پیشرفته ترین و برترین سیستم تعلیق حال حاضر در جهان دانست. ابتدا به کلیاتی از عملکرد Magic Body Control بپردازیم. Magic Body Control از انواع سیستم تعلیق های فعال یا Active است یعنی می تواند با استفاده از سیستم های الکترونیکی که دارد خود را با سطح مسیر حرکت وفق دهد. برای این کار، Magic Body Control از یک دوربین قرار داده شده در بالای شیشه جلو استفاده می کند. این دوربین سطح مسیر را با دقت بررسی می کند. بر اساس داده هایی که دوربین از سطح مسیر دریافت می کند، سیستم تعلیق Magic Body Control می تواند پیش از رسیدن به دس انداز ها از قبل خود را برای مواجه آماده و شرایط خودرو را تغییر دهد. بخش های مختلف سیستم Magic Body Control شامل واحد کنترل (ECU)، دوربین، مخزن ذخیره، سنسورها، مکانیزم هیدرولیکی، فنر لول و کمک فنرها هستند. در تصویر زیر می تواند اجزای این سیستم را به خوبی ببینید.
38510 INNOVATION MAGIC BODY CONTRL 06

  دوربین  
11225 INNOVATION MAGIC BODY CONTRL 03

دوربین استریو که از مهم ترین اجزای Magic Body Control است در بالای شیشه جلو کار گذاشته شده و تا فاصله‌ی 15 متری جلوی خود را بررسی می کند. ECU کامپیوتر سیستم داده های دریافتی از دوربین و داده های مربوط به شرایط رانندگی را دریافت و پردازش کرده و به هر یک از کمک فنرهای خودرو به صورت جداگانه فرمان می دهد. مخزن ذخیره این یک تانک روغن است و روغن هیدرولیک مورد نیاز دمپرها در آن ذخیره می شود. با فرمان ECU، روغن از این تانک ذخیره به سرومکانیزم ها ارسال می شود. حسگرها Magic Body Control از حسگرهای زیادی نیز استفاده می کند که حرکات بدنه، ارتفاع خودرو و بسیاری اطلاعات دیگر را در هر ده میلی ثانیه ضبط و انتقال می دهند.  
93079 Mercedes CurveTilting 03

در Magic Body Control از چهار عدد سنسور ارتفاع نیز استفاده شده که ارتفاع هر یک از چرخ ها را اندازه گیری می کنند. سه عدد سنسور شتاب هم در زوایای مختلف در خودرو کار گذاشته شده اند که شتاب طولی، عرضی و عمودی را اندازه گیری می کنند. حسگر شتاب طولی می تواند شتاب منفی ناشی از ترمز گیری و شتاب مثبت در هنگام افزایش سرعت را تشخیص دهد.  
73940 INNOVATION MAGIC BODY CONTRL 02

یک سنسور شتاب دیگر نیز شاب جانبی وارده بدنه را اندازه گیری می کند. سه سنسور شتاب عمودی نیز حرکات بدنه در پیچ ها را اندازه گیری می کنند تا سیستم بداند در پیچ ها بدنه چقدر زاویه می گیرد. مکانیزم هیدرولیکی  
98087 magic body control 15 638

با توجه به اطلاعات دریافتی از سنسورها، ECU به هر یک از عملگرهای هیدرولیکی فرمان می دهد که شرایط خودرو را اصلاح کنند. مرسدس در این سیستم از فنرهای لول استفاده کرده است. فنرهای لول در بسیاری از خودروهای مدرن مشاهده می شوند و یکی از مزایای آنها این است که در کنار عملکرد خوبی که دارند، دارای هزینه ساخت پایین و ابعاد جمع و جوری هستند. کمک فنر نیز از حرکات اضافی فنر جلوگیری و ثبات بیشتری را برای فنر فراهم می کند. کارکرد سیستم Magic Body Control دوربین قرار گرفته در بالای شیشه جلو، دست انداز ها و پستی بلندی ها را پیش از رسیدن خودرو به آنها تشخیص می دهد. با ارسال این اطلاعات به ECU، فرمان هایی به دمپرها ارسال و سیستم تعلیق آماده مواجه به دست انداز می شود. هر یک از چرخ ها به این ترتیب از قبل آماده تغییر موقعیت هستند تا کمترین تکان و ضربه به کابین وارد شود.  
86796 abc magic body control

راننده از داخل کابین می تواند دو نوع وضعیت رانندگی اسپرت و کامفورت را انتخاب کند. در حالت کامفورت شاهد نرم ترین رانندگی هستیم و ارتفاع از سطح زمین خودرو با توجه به سرعت حرکت، به طور اتوماتیک تغییر می کند. در این حالت با گذر از سرعت کیلومتر بر ساعت ارتفاع خودرو 10 میلیمتر کاهش پیدا می کند. در حالت اسپرت برای دستیابی به پایداری بیشتر عملکرد تعلیق خشک تر می شود و ارتفاع خودرو در تمامی سرعت ها 10 میلیمتر پایین از حالت عادی است. در مرسدس های مجهز به سیستم Magic Body Control راننده امکان تنظیم دستی ارتفاع خودرو را نیز دارد و می تواند ارتفاع خودرو را تا 30 میلیمتر به صورت دستی افزایش دهد. مزایای سیستم Magic Body Control را باید پایداری بالا در تمامی شرایط، راحتی سواری بسیار بالا، کاهش حرکات و تکان های بدنه و کاهش زاویه گرفتن بدنه در پیج ها عنوان کرد. از معایب این سیستم نیز باید قیمت اولیه ی بالا، احتمال خرابی بالا به دلیل بخش ها زیاد و پیچیده و نیاز به میکرو کامپیوتر های فوق سریع را عنوان کرد اخبار تکنولوژی انواع ردیاب

برچسب ها:

محصولات اورنگ