EN
gps sat feature image

ارسال مجدد ماهواره به فضا توسط ژاپن

gps sat home 1

دولت ژاپن شروع به استفاده از یک سیستم ماهواره ای شبه زنیت برای ارائه راه حل شکست خورده ارسال ماهواره به فضا برای حمایت از نیروی دفاع شخصی و ارتش این کشور برای کم کردن وابستگی خود به ماهواره های ایالات متحده امریکا دست به کار شده است

این اقدام ژاپن در میان ترس از اینکه چین و روسیه مجهز به قابلیت های ضد ماهواره ای برای از بین بردن ماهواره ها در مدار های مشترک هستند، انجام میشود.

در حال حاضر چهار ماهواره ی شبه زنیت وجود دارد و ماهواره ها با ارسال امواج رادیویی از فضا ، به تعیین موقعیت مکانی روی زمین عمل می کنند. گزارش ها حاکی از آنست که این سیستم می تواند در سال 2021 در اختیار نیروی دریایی این کشور قرارگیرد.
ارتش به شدت به سیگنال های GPS برای اطلاعات مکان در عملیات های گوناگون خود وابسته است. هر گونه حمله به سیستم GPS باعث از بین رفتن سیگنال ها می شود و این می تواند پیامدهای شدیدی برای SDF داشته باشد و بر فعالیت های ارتشی اثر منفی بگذارد.

ماهواره های شبه زنیت دارای قابلیت های فراوانی هستند ، از جمله ی این قابلیت ها جلوگیری از مسدود کردن سیگنال ها (پارازیت )و قدرت تشخیص سیگنال های جعلی می باشد، که در مرکز مدیریت فناوری ژاپن ساخته شده است . ماهواره ها از ماه آینده از ژاپن و بخش های آسیا-اقیانوسیه فعالیت خود را شروع می کنند. انتظار می رود که هفت ماهواره تا سال 2023 عملیاتی شود و این بدان معنی است که استفاده از سیستم GPS ایالات متحده دیگر لازم نخواد بود و وابستگی ژاپن در زمینه ی ماهواره ای به آمریکا به حداقل خواهد رسید. دولت ژاپن در حال حاضر گیرنده های امواج رادیویی ماهواره ای را برای کشتی و زیردریایی ها ارتشی برنامه ریزی کرده است. انتظار می رود که این فناوری به تدریج گسترش یابد تا شامل ناوشکن، زیردریایی، هواپیما و هلیکوپتر نیز ازاین فناوری بهره مند شوند.

دولت همچنین در مورد چگونگی استفاده از سیستم های ماهواره ای SDF و ژاپن به عنوان بخشی از برنامه دفاع پنج سالۀ جدید خود می پردازد.


برچسب ها:

محصولات اورنگ