EN

سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) کل کشور

استفاده از نرم افزار مدیریت حمل و نقل می تواند گامی به سوی بهبود مدیریت و اطمینان در هزینه ها باشد.

قاسم فتحی، کارشناس اداره بازرگانی و امور قراردادهای کمیته امداد

راه حل جامع مدیریت راننده و خدمات سازمانی مبتنی بر موقعیت

کمیته امداد امام (ره) از جمله اولین نهادهایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

آغاز و استمرار فعالیت کمیته امداد امام (ره) با تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، می باشد.

واحد نقلیه و حمل و نقل این سازمان درخواست های ماموریت های درون و برون شهری پرسنل سازمان را با تخصیص خودروهای تحت اختیار، مدیریت می نماید .

این واحد با دارا بودن بالغ بر 1000 خودرو و راننده در سراسر کشور عملیات تخصیص راننده و خودرو جهت ماموریت های ابلاغ شده به پرسنل را اجرایی می سازد که با هدف مدیریت سیستماتیک و هرپه بهتر منابع خود در سال گذشته اقدام به خرید و نصب بیش از 1000عدد لایسنس (مجوز استفاده) نرم افزارهای یاور و اورنگ تگ از شرکت اورنگ، نمودند.

مهندس قاسم فتحی ، کارشناس اداره بازرگانی و امور قراردادهای کمیته امداد در گفتگو با واحد ارتباط با مشتریان اورنگ در خصوص هدف سازمان از خرید نرم افزارهای مدیریت حمل و نقل عنوان کرد :

به دلیل گستره ی عظیم سازمان و تعداد زیاد راننده ها هدف اصلی ما از خرید این سیستم مدیریتی، یکپارچه سازی روش پاسخگویی به درخواست ها و نوع عملکرد رانندگان در سراسر کشور بود که با استفاده از این سیستم دستیابی به این مهم میسر گردید.

مهندس قاسم فتحی ، کارشناس اداره بازرگانی

ایشان در ادامه به بیان مشکلاتی که قبل از استفاده از نرم افزارهای یاور و اورنگ تگ داشتند به شرح زیر پرداختند :

مشکلات قبل از استفاده از راهکار یکپارچه اورنگ

  • عدم امکان کنترل هزینه های خودروها که بصورت صعودی رو به افزایش بود.(به علت نبود سیستم کنترلی ، عملا انجام برنامه های مراقبتی و نگه داری خودروها نیز امکانپذیر نبود در نتیجه در مدت کوتاهی به طور چشمگیری هزینه های نگهداری افزایش می یافت.)
  • عدم امکان کنترل رانندگان پس از شروع ماموریت.(پس از شروع ماموریت راننده، امکان پایش لحظه ای موقعیت ماموریت در حال اجرا وجود نداشت.)
  • کاغذی بودن و زمانبر بودن سیستم درخواست ماموریت ها و تایید آنها( به جهت درخواست ماموریت های برون شهری و درون شهری ، واحدها و یا نفرات درخواست دهنده مراحل و فرم های درخواست را می بایست تکمیل می کردند که تا مرحله ی اخذ صدور تاییدیه ماموریت، خود این امر پروسه ای چندین ساعته می بود.)
  • عملکردهای مختلف رانندگان بصورت سلیقه ای(هر راننده در هر استان بنا به سلیقه خود و یا بخشنامه های همان استان جهت زمان ورود / خروج و یا اضافه کار عمل می کرد که و سیستم واحدی وجود نداشت که این موضوع معظل بزرگی در سازمان بود و موجب ایجاد اختلال در محاسبات حقوق و دستمزد رانندگان می شد.)
  • عدم امکان گزارش گیری تجمعی در ستاد کل و کنترل هزینه ها(سازمان کل کشور دسترسی به سیستمی جهت اخذ گزارش از فعالیت های کلیه استان ها نداشت و این استان ها بودند که بصورت فرم های ثبت شده دستی گزارشات خود را ماهانه به سازمان کل ارائه می کردند.)
  • عدم امکان تحلیل و پرداخت متمرکز حقوق رانندگان.(محاسبات سخت و زمانبر در هنگام پرداخت حقوق و دستمزد به دلیل یکپارچه نبودن فرم های عملکرد رانندگان در استان های مختلف .)

که پس از استفاده از نرم افزارهای یاور و اورنگ تگ ، مشکلات یاد شده در قالب راه حل های رائه شده به شکل زیر برطرف شدند و حتی امکاناتی افزون بر حل مشکلات نیز در اختیار ما قرار داده شد:

مزایای استفاده از سامانه اورنگ و یاور

  • کاهش هزینه های نگهداری و مراقبتی خودروها.
  • مشاهده ی برخط وضعیت هر خودرو و راننده بر روی نقشه.
  • سیستمی شدن روش درخواست و تخصیصی ماموریت ها به گونه ای که مسئول هر واحد متقاضی از طریق سیستم و یا موبایل قادر به درخواست ماموریت می باشد.
  • یکسان سازی و یکپارپگی عملکرد رانندگان پس از نصب یاور بر روی موبایل های آنها .
  • امکان تعریف کاربری های مختلف برای هر استان با سطح دسترسی های مشخص شده و همچنین کاربر سازمان کل که امکان اخذ گزارش تجمیعی از عملکرد کلیه استان ها را دارا می باشد.
  • ثبت و ذخیره عملکرد رانندگان در سرور متعلق به سازمان کمیته امداد و امکان پرداخت متمرکز حقوق بر اساس گزارش های عملکرد هر خودرو یا راننده در پایان هر ماه.

نتیجه

واحد حمل و نقل کمیته امداد امام (ره) با استفاده از نرم افزار درخواست و تخصیص سازمانی یاور و اورنگ تگ موفق شدند فرآیند درخواست و تخصیص خودرو جهت انجام ماموریت های سازمانی را درسراسر کشور یکپارچه سازند تا کلیه رانندگان بر اساس یک روال و رویه منظم تعریف شده، عمل کنند . همچنین هزینه های خود را از طریق کنترل و کاهش رانندگان در صورت مازاد بودن،تا حد زیادی کاهش دهند .


کنترل ناوگان حمل و نقل اورنگ کنترل ناوگان چیست؟ سامانه مدیریت ناوگان یا Fleet Management System که به اختصار به آن FMS می گوییم؛ به مدیران شرکت ها و سازمان هایی که تعداد زیادی خودرو و وسیله نقلیه دارند این امکان را می دهد که در هر لحظه اطلاعات کاملی از تمام خودروهای خود داشته ادامه مطلب
سامانه مدیریت سرویس و درخواست یاور مدیریت سرویس و خدمت مبتنی بر موقعیت چیست؟ امروزه یکی از دغدغه های مدیران شرکت ها و سازمان ها ،کنترل و مدیریت سیستم ناوگان حمل و نقل و ایجاد بستری مناسب جهت ارتباط با سایر واحد ها برای انجام هر چه بهتر و سریعتر ماموریت ها،عملیات ها و توزیع ادامه مطلب
سامانه مدیریت تعمیرات و نگهداری خودرو کاریار تعمیرات و نگهداری خودرو خودرو و ماشین آلات در سازمان ها نقش کلیدی در روند اجرای عملکرد بازی می کنند، به روز نگهداشتن این دارایی ها نیازمند بررسی دقیق و همیشگی دارایی و نگهداری صحیح از آنها ست، عملیات کنترل و بازدید های دوره ای مناسب طراحی شده ادامه مطلب