EN
مدیریت ناوگان حمل و نقل جاده ای

مدیریت ناوگان حمل و نقل جاده ای

چرا ناوگان خود را هوشمند کنیم؟

حمل‌و‌نقل جاده‌ای مثل خون در رگ‌های یک کشور است. با توسعه روزافزون جهان جدید و توسعه راه‌ها شرکت‌های تولیدی به این فکر افتادند که می‌توانند کسب و کار خود را توسعه دهند. این اتفاقات باعث شد تجارت در سطح نه تنها یک محدوده کوچک بلکه در سطح بین‌المللی تحقق باید. در این میان مدیریت ناوگان های حمل و نقل جاده ای به علت حجم زیاد محموله‌ها عنصری مهم در کنترل حمل‌ونقل جاده‌ای بازی می‌‌کند.

امروزه حمل‌ونقل جاده‌ای به چند دسته تقسیم می‌شوند که باربری، ترابری و پست از جمله این مراکز هستند. هر کدام از این مراکز وظایف مختص به خود را دارند اما درنهایت هدف همه آنها ارائه خدمات مناسب به مشتریان خود است. در زیر این مراکز را به تفکیک بررسی کرده‌ایم و درنهایت راهکارهایی برای مدیریت و هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای پیشنهاد خواهیم کرد.

نگرانی‌های شرکت‌های ترابری

  • ثبت اطلاعات سریع موقعیتی و مکانی
  • رانندگی پرخطر رانندگان و احتمال آسیب به کالاهای تولیدی و محموله خودرو

یکی از نگرانی‌های جدی شرکت‌های ترابری اطلاع نداشتن از موقعیت محموله‌های خود است. این نگرانی باعث شده است که کارفرمایان بخواهند با تماس‌های تلفنی مکرر از موقعیت محموله خود باخبر شوند. تماس‌هایی که امکان دارد حواس راننده را پرت کنند و یا جواب داده نشوند.

مشکلات شرکت‌های باربری

نگرانی‌های سازمان پست

نظارت و ارزیابی ناوگان‌ها
کنترل دقیق و لحظه‌ای محموله توسط مشتریان
رانندگی پرخطر رانندگان و احتمال آسیب به کالاهای تولیدی و بار خودرو
تعریف محدوده‌های مشخص برای ارائه خدمات

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران از مشتریان قدیمی ماست. مدیریت ناوگان برای این شرکت بسیار مهم است و همچنین رانندگی ایمن از اولویت‌های کلان این سازمان است چرا که همین است که تعیین می‌کند که بسته پستی به دست مشتریان خود سالم می‌رسد یا نه.

شرکت پست با تلاش‌های خود درصدد افزایش سرعت خدمات‌دهی بوده است و برای همین هوشمندسازیِ مدیریت ناوگان خود را از سال‌ها پیش، در دستور کار خود قرار داد. مدیریت ناوگان پست، بخشی از حوزه بزرگ ناوگان حمل و نقل جاده ای است.

مدیریت ناوگان پست

به چه چیزهایی نیاز دارید؟

راهکارها و محصولات ما برای شما چیست؟

محصولات مدیریت ناوگان

سخت‌افزار ردیاب خودرو:

سخت افزار ردیاب تقریبا اولین مورد پایه‌ای است که شرکت شما برای هوشمندسازی خود به آن احتیاج دارد. قطعه کوچکی که می‌تواند در هر جایی نصب شود. البته باید سامانه تعمیرو نگهداری و تعمیرات را فاکتور بگیریم. اطلاعات ورودی برای سامانه کاریار حتی بدون نیاز به سخت‌افزار هم می‌تواند کارایی خود را حفظ کند.

مدیریت ناوگان حمل و نقل اورنگ (FMS)

سامانه مدیریت ناوگان همان جایی است که اطلاعات و دیتاها از سخت‌افزار برای نمایش حاضر می‌شوند. سامانه جامعی که هر آنچه که بخواهید در آن پیدا می‌کنید. از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد. در عین حال محیط نرم‌افزار با طراحی کاربرپسند، سادگی را در اولویت خود گذاشته است که استفاده‌کنندگان از سامانه نه تنها اطلاعاتی جامع و مفیدی دریافت کنند بلکه بتوانند به راحتی با آن کار کنند.

سامانه مدیریت تعمیرات و نگهداری خودرو (کاریار)

سامانه به دو صورت می‌تواند اطلاعاتی که نیاز دارد را به دست آورد؛ اما آن دو راه کدام است؟ راه اول این است که از سخت‌افزار ردیاب این اطلاعات را دریافت کند که اطلاعات دقیقی هستند اما راه دوم این است که این اطلاعات به صورت دستی وارد شود. این حالت دقت کار را کاهش می‌دهند اما در هزینه‌ها می‌تواند صرفه‌جویی کند.

تعیین عادلانه حقوق با توجه به کارکرد ناوگان (هوشیار)

سامانه هوشیار دو کار را برای شما انجام می‌دهد: اول اینکه شما را از شر کاغذبازی‌ها نجات می‌دهد و وقت‌ها را برای کارهای مهم‌تر شما ذخیره می‌کند. دوم اینکه برای رانندگان‌تان عدالت مطابق با کارشان هدیه‌ می‌دهد. چه چیزی مهم‌تر از اینکه راننده شما این احساس را بگیرد که متناسب با تلاشی که کرده است،‌ حقوق دریافت می‌کند. سامانه هوشیار به رضایت رانندگان از کار کمک می‌کند و این همان چیزی است که خیلی از شرکت‌ها به آن بی‌توجهی می‌کنند. تغییرات زیاد در کارکنان هزینه‌های جانبی برای شرکت‌ها به وجود می‌آورند. این هزینه‌های پنهان می‌تواند حتی یک شرکت بزرگ را زمین بزند. از قدیم هم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است.

راحت درخواست بده، راحت‌تر تخصیص!

همه‌مان گاهی خیال‌پردازی می‌کنیم. شاید خیال‌پردازی شما این باشد که به سیستمی فکر کنید که بتواند درخواست‌هایتان را مدیریت کند درحالی که شما فنجان چایی‌تان را میل می‌کنید! باید بگویم این دیگر خیال پردازی نیست و سامانه مدیریت سرویس و درخواست یاور این کار برای شما به راحتی ‌می کند. نسخه دمو را درخواست دهید تا ببینید خیال‌پردازی‌هایتان چقدر به واقعیت نزدیک است!

درخواست‌های درون سازمانی به ویژه اگر زیاد باشد، زمان بسیاری را از افراد می‌گیرد. درخواست‌هایی مانند درخواست خودرو، هتل،‌ مسافرخانه و حتی مرخصی را می‌توانید با سامانه یاور به راحتی سازماندهی کنید.

و در نهایت آنچه بدست می‌‌آورید:

  • یکپارچه‌سازی ناوگان‌ها
  • کاهش هزینه‌ها
  • افزایش بهره‌وری
  • یک ابزار تمام‌عیار برای افزایش کنترل
  • مدیر خوب بودن!

یکپارچه‌سازی ناوگان‌ها

وقتی ناوگان‌ها افزایش پیدا می‌کنند، نیاز به تغییر روش‌ها احساس می‌شود چرا که روش‌های قدیمی‌تر پاسخ‌گو ناوگان بزرگتر نیست. ناوگان بزرگتر توانایی مدیران برای یکپارچه‌سازی ناوگان حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد. سیستم مدیریت ناوگان شرکت‌های پخش با هوشمندی ذاتی خود، ناوگان‌ها را یک‌دست و یکپارچه می‌کند. این موضوع به صورت گسترده برنامه‌ریزی‌های ناوگانِ حوزه‌های مختلف مانند دیسپچینگ را هماهنگ می‌کند.

وزنه هزینه‌ها را سبک کنید!

با مدیریت ناوگان می‌توانید هزینه‌های اضافی را شناسایی کنید. این شناسایی می‌تواند شامل هزینه‌های پنهان مثل سوخت هم باشد. در نهایت شما با هزینه کمی که برای راه‌اندازی مدیریت ناوگان مصرف می‌کنید، در بازه چند ماهه سود تمام هزینه‌ها به حساب شما برمی‌گردد!

شیب بازدهی‌تان را تند کنید!

ناوگانِ شرکت‌های حمل و نقل جاده ای، حوزه‌های خاص خود را دارد. کاهش اصطکاک چرخ‌دنده‌های این حوزه‌ها، ابتدا زمان را برای شما ذخیره می‌کند و سپس بازدهی را برای شما افزایش می‌دهد.

یک ابزار تمام‌عیار برای افزایش کنترل

انسان در ابتدای تاریخ حتی زمانی که از خودش شناخت کمی داشت، نیاز به ابزار را به خوبی در خودش احساس می‌کرد. سامانه مدیریت ناوگان ابزاری قدرتمند برای کنترل ناوگان‌های شهرداری‌هاست. به‌ویژه که شرکت‌های معادن، نقلیه‌های خود را در چندین حوزه مختلف می‌بینند و یکپارچه‌سازی آن‌ها را امری حیاتی می‌دانند.

مدیر خوب کیست؟

مدیری توانمند است که توان برنامه‌ریزی برای اهداف آینده را داشته باشد. یکی از این آینده‌نگری‌ها شامل کارهایی هست که منجر به افزایش عمر ماشین‌آلات و تجهیزات شود. با سامانه کاریار و سرویس‌های دوره‌ای، مدیر خوب بودن، در دسترس است. از دستش ندهید!

سوال‌های پُرتکرار شرکت‌های حمل و نقل جاده ای

  • امکان سفارش‌سازی وجود دارد؟
  • چگونه امنیت اطلاعات رو تضمین می‌کنید؟
  • خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارید؟
  • قابلیت لینک شدن سامانه‌های شما با سامانه‌های مرتبط وجود دارد؟

امکان سفارش‌سازی وجود دارد؟

امکانات بیشتری می‌خواهید؟ آيا هنوز فکر می‌کنید که ویژگی‌های بیشتری از نرم‌افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل جاده ای ما می‌خواهید؟ تیم تحقیق و توسعه ما آماده است تا پیشنهادات شما را برای سفارش‌سازی سامانه بشنود و درصورت تحقق شرایط، سفارش‌سازی رو شروع کند.

چگونه امنیت اطلاعات رو تضمین می‌کنید؟

دیتاهای شما در سرورهای اختصاصی خود ما ذخیره می‌شوند که امنیت‌شان را با خودمان است اما اگر شما بخواهید دیتاها در سرور خود سازمان ذخیره شود، این امکان فراهم است.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارید؟

بله قطعا؛ شرکت اورنگ برای محصولات سخت‌افزار ردیاب خودش ۱ سال و برای سامانه‌های نرم‌افزاری‌اش به صورت نامحدود گارانتی دارد. خدمات پس از فروش شامل نصب ردیاب، هماهنگی با نصاب، پشتیبانی و… است. پشتیبانی هم نوعی خدمات پس از فروش است که در آن بعد از اینکه مشتری خدمت را کاملا دریافت کرد، شروع می‌شود. مثلا فرض کنید قطعه‌ای از ردیاب خراب می‌شود، ما تا ۵ سال تعهد می‌دهیم که این قطعه معیوب تعمیر یا تعویض کنیم که شامل مقداری هزینه است.

پشتیبانی و توانمندسازی

پشتیبانی فقط به این معنی نیست که محصول دارای ایراد را تعمیر کنیم؛ بلکه همچنین در مورد توانمندسازی مشتریان خود است تا بیشترین ارزش را از محصول دریافت کنند. اجازه دهید مثالی بزنم؛ به عنوان مثال شما یک حسابدار هستید که یک لبتاب نو خریداری کرده‌اید. شما با آن فقط فیلم می‌بینید. اینکه کسی بیاید و به شما یاد دهد که با لبتاب‌تان می‌توانید کارهای حسابداری را ساده‌تر انجام دهید، می‌شود توانمندسازی شما.

قابلیت لینک شدن سامانه‌های شما با سامانه‌های مرتبط وجود دارد؟

نرم‌افزارهای ما از سیستم API استفاده می‌کند که می‌تواند به سامانه‌های دیگر بدون مشکل به نرم‌افزارهای ما متصل شوند.