EN
مدیریت ناوگان راهداری

مدیریت ناوگان راهداری

چرا ناوگان خود را هوشمند کنیم؟

راه به منزله خطوط ارتباط دهنده یک کشور، از زیرساخت‌های بسیار مهم و کلان هر کشور است. به ویژه که راه‌های زمینی ۹۰ درصد کل حمل و نقل ملی کشورمان را پوشش می‌دهند. به همین علت نیز سازمانی به نام راهداری تشکیل شد تا بتواند این مسئولیت کلان را به عهده بگیرد. راهداری‌ها که خودرو و ماشین‌آلات سبک و سنگین زیادی دارند، برای هماهنگی بین نیروهای عملیاتی و غیرعملیاتی انرژی بسیاری صرف می‌کنند و این کار پر مسئولیت را برای آنها سخت‌تر می‌کند. در این میان هوشمندسازی ناوگان به کمک راهداری ها آمده است تا با به کمک تکنولوژی، کارها را ساده‌تر کند. البته سادگی تمام ماجرا نیست و افزایش دقت‌کار و امکانات جدیدی که مدیریت ناوگان در اختیار راهداری می گذارد را نباید نادیده گرفت.

امروزه راهداری‌ها به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شوند که سازمان مدیریت راه‌ها، اداره ایمنی راه‌ها، ادره نگهداری راه‌ها و اداره ماشین‌آلات از جمله این مراکز هستند. هر کدام از این مراکز وظایف مختص به خود را دارند اما درنهایت هدف همه آنها انجام مسئولیت خطیر خود است. در زیر این مراکز را به تفکیک بررسی کرده‌ایم و درنهایت راهکارهایی برای مدیریت هوشمند ناوگان های راهداری پیشنهاد خواهیم کرد.

نگرانی‌های سازمان مدیریت راه‌ها

  • نبود آگاهی از اطلاعات سریع موقعیتی و مکانی ماشین‌آلات و خودروها
  • کند بودن روند تخصیص خودرو عملیاتی به امداد راه‌ها
  • بروکراسی‌های اداری برای تخصیص خودرو
  • رانندگی پرخطر رانندگان
  • خروج ماشین‌آلات و خودروها از محدوده کاری
  • ابهام در اختصاص سوخت
  • نبود اطلاعات عینی و جامع از عملکرد کلی ناوگان
مدیریت ناوگان راهداری

مشکلات اداره ایمنی راه‌ها

نگرانی‌های اداره نگهداری راه‌ها

نگرانی‌های اداره ماشین‌آلات

وقتی پای ماشین‌آلات و خودروهای راهداری‌ها به میان می‌آید، یاد هزینه‌های نگهداری می‌افتیم. هزینه‌های زیادی که مصرف می‌شوند تا ماشین‌الات سبک و سنگین را در حالت آماده‌باش نگه دارند و این هزینه زمانی از کنترل خارج می‌شود که کار بصورت دستی و سنتی انجام شود.

خرید و یا اجاره ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین در حوزه ناوگان راهداری، هزینه‌های هنگفتی را روی دست راهداری‌ها می‌گذارد. حلا فکر کنید این ماشین‌آلات و تجهیزات بخواهد با نگهداری نامناسب از کارافتاده شوند. پس وجود سیستمی خودکار که بتواند از تجهیزات نگهداری کند و از هزینه های اضافی بعدی جلوگیری کند، ضروری است. سامانه نگهداری و تعمیرات کاریار این هزینه‌های اضافی رو از صورت‌حساب‌ها جارو می‌کند! به این فکر کنید که مدیر مالی‌تان دیگر بخاطر هزینه‌های ریز و درشت، هر روز صبح با اخم وارد شرکت نشود!

به چه چیزهایی نیاز دارید؟

راهکارها و محصولات ما برای شما چیست؟

محصولات مدیریت ناوگان

سخت‌افزار ردیاب خودرو:

سخت افزار ردیاب تقریبا اولین مورد پایه‌ای است که شرکت شما برای هوشمندسازی خود به آن احتیاج دارد. قطعه کوچکی که می‌تواند در هر جایی نصب شود. البته باید سامانه تعمیرو نگهداری و تعمیرات را فاکتور بگیریم. اطلاعات ورودی برای سامانه کاریار حتی بدون نیاز به سخت‌افزار هم می‌تواند کارایی خود را حفظ کند.

مدیریت ناوگان حمل و نقل اورنگ (FMS)

سامانه مدیریت ناوگان همان جایی است که اطلاعات و دیتاها از سخت‌افزار برای نمایش حاضر می‌شوند. سامانه جامعی که هر آنچه که بخواهید در آن پیدا می‌کنید. از شیر مرغ تا جان آدمی‌زاد. در عین حال محیط نرم‌افزار با طراحی کاربرپسند، سادگی را در اولویت خود گذاشته است که استفاده‌کنندگان از سامانه نه تنها اطلاعاتی جامع و مفیدی دریافت کنند بلکه بتوانند به راحتی با آن کار کنند.

سامانه مدیریت تعمیرات و نگهداری خودرو (کاریار)

سامانه به دو صورت می‌تواند اطلاعاتی که نیاز دارد را به دست آورد؛ اما آن دو راه کدام است؟ راه اول این است که از سخت‌افزار ردیاب این اطلاعات را دریافت کند که اطلاعات دقیقی هستند اما راه دوم این است که این اطلاعات به صورت دستی وارد شود. این حالت دقت کار را کاهش می‌دهند اما در هزینه‌ها می‌تواند صرفه‌جویی کند.

تعیین عادلانه حقوق با توجه به کارکرد ناوگان (هوشیار)

سامانه هوشیار دو کار را برای شما انجام می‌دهد: اول اینکه شما را از شر کاغذبازی‌ها نجات می‌دهد و وقت‌ها را برای کارهای مهم‌تر شما ذخیره می‌کند. دوم اینکه برای رانندگان‌تان عدالت مطابق با کارشان هدیه‌ می‌دهد. چه چیزی مهم‌تر از اینکه راننده شما این احساس را بگیرد که متناسب با تلاشی که کرده است،‌ حقوق دریافت می‌کند. سامانه هوشیار به رضایت رانندگان از کار کمک می‌کند و این همان چیزی است که خیلی از شرکت‌ها به آن بی‌توجهی می‌کنند. تغییرات زیاد در کارکنان هزینه‌های جانبی برای شرکت‌ها به وجود می‌آورند. این هزینه‌های پنهان می‌تواند حتی یک شرکت بزرگ را زمین بزند. از قدیم هم گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است.

راحت درخواست بده، راحت‌تر تخصیص!

همه‌مان گاهی خیال‌پردازی می‌کنیم. شاید خیال‌پردازی شما این باشد که به سیستمی فکر کنید که بتواند درخواست‌هایتان را مدیریت کند درحالی که شما فنجان چایی‌تان را میل می‌کنید! باید بگویم این دیگر خیال پردازی نیست و سامانه مدیریت سرویس و درخواست یاور این کار برای شما به راحتی ‌می کند. نسخه دمو را درخواست دهید تا ببینید خیال‌پردازی‌هایتان چقدر به واقعیت نزدیک است!

و در نهایت آنچه بدست می‌‌آورید:

بعضی از گواهی حسن انجام کارها:

یکپارچه‌سازی ناوگان‌ها

وقتی ناوگان‌ها افزایش پیدا می‌کنند، نیاز به تغییر روش‌ها احساس می‌شود چرا که روش‌های قدیمی‌تر پاسخ‌گو ناوگان بزرگتر نیست. ناوگان بزرگتر توانایی مدیران برای یکپارچه‌سازی ناوگان حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد. سیستم مدیریت ناوگان راهداری با هوشمندی ذاتی خود، ناوگان‌ها را یک‌دست و یکپارچه می‌کند. این موضوع به صورت گسترده برنامه‌ریزی‌های ناوگانِ حوزه‌های مختلف را هماهنگ می‌کند.

وزن هزینه‌ها را سبک کنید!

با مدیریت ناوگان می‌توانید هزینه‌های اضافی را شناسایی کنید. این شناسایی می‌تواند شامل هزینه‌های پنهان مثل سوخت هم باشد. در نهایت شما با هزینه کمی که برای راه‌اندازی مدیریت ناوگان مصرف می‌کنید، در بازه ۶ ماه سود تمام هزینه‌ها به حساب شما برمی‌گردد!

شیب بازدهی‌تان را تند کنید!

ناوگانِ راهداری‌ها، حوزه‌های خاص خود را دارد. کاهش اصطکاک چرخ‌دنده‌های این حوزه‌ها، ابتدا زمان را برای شما ذخیره می‌کند و سپس بازدهی را برای شما افزایش می‌دهد.

یک ابزار تمام‌عیار برای افزایش کنترل

انسان در ابتدای تاریخ حتی زمانی که از خودش شناخت کمی داشت، نیاز به ابزار را به خوبی در خودش احساس می‌کرد. سامانه مدیریت ناوگان ابزاری قدرتمند برای کنترل ناوگان‌های راهداری‌هاست. به ویژه که راهداری‌ها نقلیه‌های خود را در چندین حوزه مختلف می‌بینند و یکپارچه‌سازی آن‌ها را امری حیاتی می‌دانند.

مدیر خوب کیست؟

مدیری توانمند است که توان برنامه‌ریزی برای اهداف آینده را داشته باشد. یکی از این آینده‌نگری‌ها شامل کارهایی هست که منجر به افزایش عمر ماشین‌آلات و تجهیزات شود. با سامانه کاریار و سرویس‌های دوره‌ای، مدیر خوب بودن، در دسترس است. از دستش ندهید!

سوال‌های پُرتکرار راهداری‌ها

امکان سفارش‌سازی وجود دارد؟

امکانات بیشتری می‌خواهید؟ آيا هنوز فکر می‌کنید که ویژگی‌های بیشتری از نرم‌افزار مدیریت ناوگان معادن ما می‌خواهید؟ تیم تحقیق و توسعه ما آماده است تا پیشنهادات شما را برای سفارش‌سازی سامانه بشنود و درصورت تحقق شرایط، سفارش‌سازی رو شروع کند.

چگونه امنیت اطلاعات رو تضمین می‌کنید؟

دیتاهای شما در سرورهای اختصاصی خود ما ذخیره می‌شوند که امنیت‌شان را با خودمان است اما اگر شما بخواهید دیتاها در سرور خود سازمان ذخیره شود، این امکان فراهم است.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارید؟

بله قطعا؛ شرکت اورنگ برای محصولات سخت‌افزار ردیاب خودش ۱ سال و برای سامانه‌های نرم‌افزاری‌اش به صورت نامحدود گارانتی دارد. خدمات پس از فروش شامل نصب ردیاب، هماهنگی با نصاب، پشتیبانی و… است. پشتیبانی هم نوعی خدمات پس از فروش است که در آن بعد از اینکه مشتری خدمت را کاملا دریافت کرد، شروع می‌شود. مثلا فرض کنید قطعه‌ای از ردیاب خراب می‌شود، ما تا ۵ سال تعهد میدیم که این قطعه معیوب تعمیر یا تعویض کنیم که شامل مقداری هزینه است.

پشتیبانی و توانمندسازی

پشتیبانی فقط به این معنی نیست که محصول دارای ایراد را تعمیر کنیم. پشتیبانی همچنین در مورد توانمندسازی مشتریان خود است تا بیشترین ارزش را از محصول دریافت کنند. اجازه دهید مثالی بزنم؛ به عنوان مثال شما یک حسابدار هستید که یک لبتاب نو خریداری کرده‌اید. شما با آن فقط فیلم می‌بینید. اینکه کسی بیاید و به شما یاد دهد که با لبتاب‌تان می‌توانید کارهای حسابداری را ساده‌تر انجام دهید، می‌شود توانمندسازی شما.

قابلیت لینک شدن سامانه‌های شما با سامانه‌های مرتبط وجود دارد؟

نرم‌افزارهای ما از سیستم API استفاده می‌کند که می‌تواند به سامانه‌های دیگر بدون مشکل به نرم‌افزارهای ما متصل شوند.