سازمان هایی که به اورنگ اعتماد کرده اند:
ظهور تکنولوژی در صنعت قالیشویی
از گذشته تاکنون قالیشوییها هم به موازات تغییر در جوامع، دستخوش تغییر شدهاند. این تغییرات به آنها کمک میکند که نیروها و رانندگان خود را بهتر مدیریت کنند. و کنترل بیشتری بر وضعیت موجود و قابل بهبود خود داشته باشند. یکی از این تغییرات، ورود نرم افزارها به حوزه مدیریت ناوگان حمل و نقل است. منظور ما در اینجا از «ناوگان» هر شرکت قالیشویی است که تعدادی خودرو دارد.
مدیریت خودروها با نرم افزارها و به کمک تکنولوژیهای روز& آسان و مهیا شده است. در اینجا به یکی از این نرم افزاها خواهیم پرداخت و روندهای کاری قالیشویی را بررسی خواهیم کرد که ببینم چگونه می توان با نرم افزار مدیریت خدمات قالیشویی یاور در کنار سایر نرم افزارهای اورنگ فرآیندهای قالیشوییها را سرعت بخشید و کارها را آسان و دقیق کرد.
مشکلات رایج قالیشوییها
هر سازمان یا شرکتی به تناسب خود یکسری مشکلات یا معضلاتی را دارند. اورنگ با برگزاری جلسات هماندیشی مختلف با مدیران این مجموعهها توانسته است این مشکلات، نیازها و معضلات را شناسایی کرده و برای هر کدام راهحلی را ارائه کند. در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است. بهویژه در زمان خانه تکانی عید، که مردم بیشتر به فکر شستن قالی، فرش و … خود هستند، این مشکلات بیشتر خواهد بود. درواقع، پیک کاری این شرکتها در فصل زمستان، بهار و عید به اوج خود خواهد رسید. پس خیلی بهتر است تا قبل از شروع پیک کاری تجهیزات و نفرات خود را به تکنولوژی جدید تجهیز کنند.
استفاده از خودروهای شرکت برای مصارف شخصی
به مراتب پیش آمده است که یک قالیشویی که چندین خودرو دارد، از رانندگان برای آنها استفاده میکند. عدم کنترل دقیق آنها سبب میشود که بعضی اوقات رانندهای از خودرو برای مصارف شخصی و غیرکاری استفاده کند. حجم خساراتی که در این موضوع به همراه خواهد داشت به غیر از مصرف سوخت، زمان و موارد مصرفی، بسیار بالا است.
نبود مستنداتی از وضعیت فرش در زمان تحویل
یکی از مشتریان اورنگ: «یکی از مشتریان فرشی را جهت شستشو به تحویلدار داده بودند. ولی پس از انجام کار و هنگام تحویل مشتری گفته بود که این فرشی نبوده که تحویل داده است و سایز فرش اصلی، بزرگتر است و نقش جذابتری هم داشته است!»
اشتباهات شایع در تحویل و تحول قالی، قالیچه و فرش به دست مشتریان
بارها که پیش آمده که تعدادی از مشتریان به قالیشویی زنگ میزنند که این قالی که راننده تحویل داده، مال ما نیست! خیلی مواقع هم درست است. وقتی که علت را جویا میشوید، متوجه میشوید که راننده قالیها را جابهجا به مشتریان داده است. درست است که هزینهای اضافی به وجود نیامده ولی اعتبار و زمان شما هدر رفته است.
بارها که پیش آمده که تعدادی از مشتریان به قالیشویی زنگ میزنند که این قالی که راننده تحویل داده، مال ما نیست! خیلی مواقع هم درست است. وقتی که علت را جویا میشوید، متوجه میشوید که راننده قالیها را جابهجا به مشتریان داده است. درست است که هزینهای اضافی به وجود نیامده ولی اعتبار و زمان شما هدر رفته است.
دردسر کاغذبازیها و پیدا کردن خودکار!
شناخت حفرههای هدررفت انرژی و منابع برای هر کسبوکار حیاتی است. این شناخت به کسبوکارها کمک میکند تا مدیریت بهتری روی منابع خود داشته باشند. یکی از این حفرهها بروکراسیهای اداری است که وقت و انرژی افراد را میگیرد. شایدم بهتر باشد جای کلمه «حفره» از کلمه «چاه» استفاده کنیم!
نارضایتی رانندگان و مشتریان
اینکه چه کسی اکنون نوبت آن است که فرشها را جمعآوری کند یا تحویل دهد، از دغدغههای همیشگی شرکتهای قالیشویی بوده است و اینکه چطور به رانندگان مطابق کارکردشان حقوق داد. چون احتمال دارد یکی از رانندگان به مسیرهای طولانیتر فرستاده شده باشد.
همه موارد بالا اگر دقیق اجرا نشوند، ناخشنودی رانندگان و مشتریان چیز عجیب و دور از ذهنی نخواهد بود. ناراضیاتیها حتی اگر باعث نشود رانندگان شرکت را رها کنند، حداقل در بازدهی و کیفیت کار تاثیر شایانی میگذارند. نارضایتی مشتریان نیز که باعث ضررهای مالی در آیندهای چندان دور برای مجموعه خواهد شد. فارغ از بحث ضررهای مالی، اعتبار قالیشویی نیز زیر سوال خواهد رفت.
مزایای نرم افزار قالیشویی یاور
نرم افزار قالیشویی یاور در واقع یک ورژن سفارش سازی شده از نرم افزار مدیریت خدمات یاور است. این نرم افزار چهار مولفه اصلی دارد:
- مشتری
- اپراتور
- تحویلدهنده- یا راننده
- و مدیر مجموعه
در این سیستم مشتری کسی است که درخواست داده به قالیشوییها که بیایند و قالیاش را ببرند. این درخواست میتواند از طریق اپلیکیشن یاور (نسخه اندروید و IOS یا تحت وب) باشد یا بصورت تماس تلفنی به اپراتور. اپراتور کسی است که تمام این درخواست را میبینند و این درخواست را به نیروهای عملیاتی خود واگذار میکند یا تخصیص میدهد. تحویل دهنده یا راننده نیز که از نامش مشخص است کسی است که قالی، قالیچه، فرش و … را از مشتری تحویل می گیرد یا به او تحویل می دهد. برویم یک مثال بزنیم:
شب گذشته حسن آقا مهمان داشت. بچههای فضول این مهمانها، فرش نازنین حسن آقا را با کفش لگدمال کردهاند و این فرش کلی کثیف شده است. حسن آقا که خیلی از این موضوع ناراحت است، فردا صبح با نرم افزاری که روی گوشی خود نصب است، درخواست میدهد که بیایید و قالی او را ببرند قالیشویی. این درخواست میرود میرسد به دست اپراتورِ شرکت قالیشویی خوبشویان.
حال اپراتور این درخواست با توجه به ملاکهایی که دارد، به رسول آقا اختصاص میدهد. رسول آقا یکی از رانندگان خوبشویان است که در نزدیکی همان محدوده خانه حسن آقا است، تردد دارد. او ۵ دقیقه دیگر جلوی در خانه حسن آقاست. رسول آقا با همکارش فرش را تحویل میگیرند. از قالی توسط اپلیکیشن یاور عکس می گیرند که مستندات تحویل ثبت گردد. و آنرا به قالیشویی برده و تحویل کارگاه میدهد. فردا صبح رسول آقا فرش حسن آقا را تحویل میدهد و حسن آقا از این بابت بسیار خوشحال میشود. در نهایت رسول آقا با تلفن همراه خود امضای الکترونیکی حسن آقا را میگیرد و در سامانه ثبت میشود.
- اینطوری هم مستندات تحویل و تحول بصورت الکترونیکی در سامانه ثبت میشه.
- اعتبار زیادی را برای قالیشویی به همراه خواهد داشت، چون نظرسنجی از زمان تحویل و تحول و … هم در اپلیکیشن یاور میشه.
- از طرف دیگر، مدیر مجموعه قالیشویی میتواند با گزارش کلی از این امتیازها، بینشهایی از عملکرد ناوگان و رانندگان خود کسب کنند و حتی در صورت نیاز تصمیماتی مانند آموزش رانندگان خود را بگیرند.
- فرش با رسید الکترونیک تحویل میشه. تا زمانی که مشتری خارج از عرف تعهدات درخواستی داشت به این مستندات رجوع شود. و اشتباهات ممکن در زمان تحویل و تحول نیز کاهش پیدا می کند.
مزایای نرم افزار مدیریت ناوگان اورنگ در قالیشویی
با نصب سخت افزار ردیاب خودرو به روی خودروهای یک مجموعه قالیشویی و اتصال آنها به سامانه ردیابی یا نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل اورنگ امکانات بسیار زیادی از جمله موارد زیر به همراه خواهد داشت.
- افزایش ایمنی در برابر سرقت
یکی دیگر از نام های ردیاب خودرو، دزدگیرهای ماهواره ای است. نصب این ردیاب بروی ناوگان قالیشویی سبب می شود که ایمنی خودروها در برابر سرقت افزایش یابد. و به نوعی مدیر در هر لحظه می تواند ببیند که خودرو در تملک کجاست.
- امتیازدهی به رفتار رانندگان
شما میتوانید با تعریف هشدارهای مختلف مثل هشدار سرعت غیرمجاز، رفتارهای رانندگان را کنترل کنید تا مانع از مشکلات و تصادفات آینده شوید. از طرف دیگر هر راننده یک امتیاز در سامانه خواهد داشت که بر اساس آن رتبه بندی خواهند شد.
- افزایش بهرهوری در نتیجه مدیریت زمان
در زمانهای پیک کار مثل ایام نوروز که تردد خودروها برای تحویل قالی از مشتریها بیشتر میشود، بحث مدیریت زمان پُراهمیتتر میشود. با استفاده از سامانه ردیابی اورنگ، مدیر میتواند برنامه دقیقتری برای ناوگان خود بریزد و کارها را به تناسب تقسیم کند. این موضوع سبب افزایش بهرهوری میشود.
- گزارشهای تحلیلی عملکرد
گزارشات آنلاین نیروی اعزام شده در سامانه یاور قالیشویی سریعا! دریافت و بایگانی می گردد. از این رو، مدیران میتوانند گزارشات تحلیلی عملکرد افراد را در بازههای ماهیانه و سالیانه استخراج و بررسی کنند که این گزارشها معمولاً جز یکی از زمانبرترین امور مربوط به مدیران ارشد و میانی سازمانها و شرکتهاست.
سوالهای پُرتکرار
1- امکان سفارشسازی وجود دارد؟
بله ، تیم تحقیق و توسعه ما آماده است تا پیشنهادات شما را برای سفارشسازی سامانه بشنود و درصورت تحقق شرایط، سفارشسازی رو شروع کند.
2- چگونه امنیت اطلاعات رو تضمین میکنید؟
اطلاعات شما در سرورهای اختصاصی ما ذخیره میشوند که امنیت آنها با ما می باشد و در صورت نیاز امکان ذخیره سازی اطلاعات روی سرورهای اختصاصی شما هم نیز وجود دارد .
3- خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارید؟
بله ، قطعه سخت افزاری تا یک سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش دارد و از زمان دریافت کامل خدمت توسط مشتری شروع می شود و پشتیبانی سامانه های نرم افزاری بصورت مادام العمر گارانتی می باشد .
4- قابلیت لینک شدن سامانههای شما با سامانههای مرتبط وجود دارد؟
نرمافزارهای ما از سیستم API استفاده میکند که میتواند به سامانههای دیگر بدون مشکل به نرمافزارهای ما متصل شوند.
روند خرید :
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت با کارشناسان ما در اورنگ تماس حاصل فرمایید و در صورت نیاز به مشاوره حضوری یا تلفنی اطلاعات فرم زیر را تکمیل فرمایید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند .