EN
مدیریت ناوگان اجاره خودرو

مدیریت ناوگان اجاره خودرو

چرا ناوگان خود را هوشمند کنیم؟

قیمت خودروها در کشور افزایش چشمگیری داشته است. فارغ از این موضوع بعضی از خودروهای شرکت های کرایه خودرو (رنت‌کاران) نیز خودروهای گران‌قیمتی دارند که آن‌ها را به اشخاص مختلف در صورت نیاز اجاره می‌دهند. برای نمونه افرادی که برای مسافرت به کیش می‌روند و در طی اقامت خود می‌خواهند که از خودروهای این شرکت‌ها استفاده کنند. این موضوع اهمیت نگهداری آنها را دوچندان می‌کند. علاوه بر این هوشمندسازی مدیریت ناوگان اجاره خودرو باعث می‌شود که به طور دقیق و به آسانی هزینه‌های اجاره‌ای برآورد شود. مشتریان این شرکت‌ها نیز با رضایت بیشتری و چالش‌های کمتری مواجه می‌شوند.

نگرانی‌های شرکت های اجاره خودرو

  • سرقت خودروها به‌ویژه خودروهای گران‌قیمت
  • آسیب‌های وارده به خودرو (مانند سرعت غیرمجاز و دریفت و…)
  • آسیب و مخفی‌کاری (آسیب و تعمیر مخفیانه مشتریان)
  • فراموشی یا گذشت زمان سرویس‌های دوره‌ای خودرو (تعویض روغن و…)
  • عدم مستندسازی اطلاعات از رفتار مشتریان، و گزارش گیری از آنها
  • ·ناهماهنگی در ارائه خدمات و قراردادها و عدم ثبت و بایگانی موارد مربوطه؟!
  • عدالت محوری در ارائه ماشین ها به مشتریان وجود ندارد و معمولا پیش میاد که برخی از صاحبان خودرو از اینکه ماشین‌شان کمتر از بقیه اجاره میره شاکی‌اند.
  • کنترلی بر تجهیزات و وسایل داخل خودرو نیست و خدایی نکرده اگر یکی از تجهیزات دزدیده بشه یا نمیشه اثبات کرد یا اصلا متوجه نمیشیم.

سرقت خودروها به‌ویژه خودروهای گران‌قیمت

اکثر خودروهای شرکت رنتکار گران‌قیمت هستند. طبیعی هم هست. کسانی که مثلا به کیش سفر می‌کنند،‌ نسبتا از خانواده‌های متوسط به بالا هستند. احتمالا ترجیح می‌دهند همانند ماشین شخصی‌شان از ماشین‌هایی با کیفیت خوبی استفاده کنند. در این میان افراد سوءاستفاده‌گری هستند که برای سرقت این خودروها گران‌قیمت نقشه می‌کشند. سرقت خودرو بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای شرکت اجاره خودرو اتفاق بیفتد.

خودرو

آسیب و مخفی‌کاری (آسیب و تعمیر مخفیانه مشتریان)

یکی از نگرانی‌های جدی رنت‌کاران آسیب به خودرو یا تصادف است که در آن فرد اجاره‌کننده خودسرانه خودرو را تعمیر می‌کند. شما امکان نظارت آنلاین و گرفتن گزارش مسیر طی شده و بررسی مسیرهایی که خودرو طی کرده است می‌توانید متوجه شوید که آیا خودرو به تعمیرگاه مراجعه کرده است یا نه. شما حتی با هشدارهای ضربه و تصادف می‌توانید از بروز تصادف آگاه شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.

آسیب‌های وارده به خودرو (مانند سرعت غیرمجاز و دریفت و…)

از دیگر مشکلات جدی صنف رنتکاران رانندگی پرخطر اجاره کنندگان خودرو است. سامانه‌ها ردیابی هشدارهایی برای این مواقع طراحی کرده‌اند. هشدارهای مانند پیچش ناگهانی یا شتاب ناگهانی. اما کارکرد این هشدارها چیست؟ وقتی شخص اجاره‌کننده راننده مشغول دریف و یا حرکات نمایشی باشد،‌ هشدارها به صورت نوتیفیکیشن در سامانه،‌پیامک و حتی ایمیل برای شما ارسال می‌شود. در یکی رویداد واقعی،‌یکی از مشتریان ما در جزیره کیش، با راننده‌ای روبه‌رو بودند که با خودرو اجازه‌ای به رانندگی پرخطر پرداخته بود اما زیر بار این حرف نمی‌رفت. درنهایت کار به شکایت و دادگاه می‌کشد. مشتری ما که یک شرکت معتبر رنتکار بود، به شرکت ما مراجعه کرد و با تایید بخش فنی مبنی بر رانندگی پرخطر راننده و گرفتن گزارش به دادگاه مراجعه کرد و توانست راننده متخلف را محکوم و از دارایی و حقوق خود دفاع کند.

فراموشی یا گذشت زمان سرویس‌های دوره‌ای خودرو (تعویض روغن و…)

سرویس‌های دوره‌ای از عواملی است که در افزایش عمر مفید خودروها نقش مهمی دارد. گاهی فراموش این سرویس‌ها به علت‌های مختلف از عمر مفید خودروها می‌کاهد. در کوتاه مدت شاید کمتر اما در بلندمدت این موضوع می‌تواند دارایی‌های شرکت‌های رنتکار را با خطر جدی روبه‌رو کند.

به چه چیزهایی نیاز دارید؟

  • امکان تعریف محدوده‌های مشخص
  • محاسبه دقیق مدت زمان کارکرد خودروها
  • امکان تعریف محدودیت‌های سرعت مجاز
  • تعریف‌های هشدارها مرتبط (هشدار سرعت، رانندگی پرخطر (Green Driving)، ارتفاع و…)
  • قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور
  • سرویس‌های دوره‌ای خودروها
cropped logo green drive

محدوده‌مجاز و غیر مجاز حرکت را تعریف کن

با سامانه ردیابی اورنگ به راحتی می‌توانید مناطقی یا خیابان‌هایی که می‌خواهید محدوده‌بندی کنید. با ترسیم محدوده‌های مجاز، در صورت خارج شدن راننده از محدوده، برای شما هشدارهایی فرستاده شود. این هشدار حتی می‌تواند به صورت پیامک برای شما ارسال شود.

محاسبه دقیق مدت زمان کارکرد خودروها

اگر نیاز برای محاسبه هزینه‌ها، نیاز به کارکرد خودرو دارید،‌ این امکان به راحتی فراهم شده است. مسلما اجاره خودرو به مدت زمانی هست که دست مشتری هست. پس از طریق نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل اورنگ راحت میتونی که این زمان را مشخص کنی.

تعریف‌های هشدارها مرتبط

با این قابلیت شما می‌توانید هشدارهای کاربردی را برای خودرو خود فعال کنید. این هشدارها شامل:

با این هشدارها شما می‌توانید نظارت کاملی بر روی راننده و خودرو خودتان داشته باشید و در صورت لزوم رانندگی پرخطر از آن آگاه شوید.

خاموش کردن از راه دور

این یکی از امکاناتی است که ردیاب‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. شما با این هشدار می‌توانید از هر جایی ماشین خود را خاموش کنید. وقتی خودرو خاموش شد،‌ روشن شدن دوباره آن به اجازه شما نیاز دارد. البته شرایطی دارد که بهتر است هنگام خاموش کردن آن‌ها را رعایت کنیم:

رنتکاران باید توجه کنند که اولویت با حالت اول است که بی‌خطر است و در نهایت اگر راهی نبود،‌ با احتیاط از راه دوم استفاده شود.

برای خواندن بیشتر درباره این موضوع می‌توانید به مقاله خاموش کردن از راه دور، مراجعه کنید.

سرویس‌های دوره‌ای خودروها

خودروهای شرکت‌های اجازه خودرو تمام دارایی آن‌هاست. بنابراین هرچقدر که بتوان از عمر مفید خودروها را افزایش داد، به حفظ دارایی آن‌ها کمک کرده‌ایم. یکی از این راهکارها،‌ سرویس‌های دوره‌ای خودروهاست. سامانه نگهداری و تعمیرات ابزاری مفید برای انجام این دست کارهاست.

راهکارها و محصولات ما برای شما چیست؟

محصولات مدیریت ناوگان

و در نهایت آنچه بدست می‌‌آورید:

با امکانات و ابزارات که فناوری در اختیار شما قرار می‌دهد،‌میتوانید مدیریت جامعی بر روی ناوگان خود داشته باشید و از این پس نگرانی‌های خود را کاهش دهید. سامانه‌های کاربردی با استفاده آسان برای افراد این امکان فراهم کرده است. پس ناوگان اجاره خودرو خود را به راحتی مدیریت کنید و نگرانی‌هایتان را در سطح زباله بیندازید!