EN
تعویض شامانه ردیابی

10دلیل برای تعویض سامانه ردیابی و اقدامات لازم برای ورود به سامانه ردیابی اورنگ

مقدمه ای بر دلایل تغییر سامانه ردیابی

برای خرید ردیاب مناسب خیلی وقت‌ها به سامانه ردیابی که باید از آن استفاده کرد، توجه نمی‌کنیم. بسیاری از سامانه‌های ردیابی نمی‌توانند تمام ویژگی‌های یک سخت‌افزار ردیاب را روی اپلیکیشن خود بیاورند. در این نوشته می‌خواهیم از دلایلی صحبت کنیم که باعث می‌شود که افراد بخواهند سامانه ردیابی خود را تعویض کنند. این دلایل را می‌توان از ابعاد مختلف بررسی کرد که در اینجا به‌اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. افزایش قیمت نسبت به دیگر سامانه‌ها

هر سامانه ردیابی امکانات و خدماتی را به شما ارائه می‌دهد که ممکن است در خرید اشتراک تفاوت قیمتی بین شرکت‌های مختلف ارائه دهنده به وجود بیاید. سامانه ردیابی مناسب شما باید نیازهای شما را هم برطرف کند و متناسب با خدمات هم هزینه گرفته شود. این هزینه‌ها بسیاری از اوقات منطقی نیستند.

از طرف دیگر، برخی از سامانه های ردیابی خارجی می باشند. و برای اشتراک سالیانه باید به صورت دلاری هزینه را پرداخت نمود. پرداخت دلاری یا معادل آن به کارگزاران داخلی بغیر از مشکلاتی که دارد، متاسفانه باعث می شود با افزایش نرخ دلار در ایران این مبلغ اشتراک نیز به خودی خود افزایش یابد.

2. همخوانی نداشتن دستگاه‌ها با سامانه ردیابی

کارکرد نادرست سخت‌افزار ردیاب و ماژول‌های سامانه ردیابی در کنار تعریف نشدن دستگاه ردیاب روی سامانه ممکن است خریدار را ناراضی کند. در این مواقع، خریدار مجبور است که به شرکتی مراجعه کند که سخت‌افزار با سامانه خوانایی داشته باشد. و چنین مشکلاتی را به وجود نیاورد.

3. عدم برطرف شدن نیازهای خریدار

برای صاحبان کسب‌وکار خیلی مهم است که نیازهای مشتریان برطرف و رضایت آن‌ها را از محصولات جذب کنند. اما گاهی ممکن است که محصولات و پیشنهادهای صاحبان کسب‌وکار متناسب با نیازهای مشتریان نباشد. پس بهتر است که خریدار به دنبال سامانه‌های کارآمد باشد و حتی گواهینامه‌های لازم را گرفته باشد.

گاهی خریدار در هنگام استفاده از سامانه ردیابی نیازی را مشاهده می کند. حتی حاضر است برای رفع آن و پیاده سازی ویژگی مد نظر در سامانه هزینه آن را نیز پرداخت کند. اما متاسفانه ممکن است نه توسعه دهندگان نرم افزار ردیابی را پیدا کنند، و یا اگر هم پیدا کند آنها حاضر به پیاده سازی ویژگی فوق نباشند.

4. نارضایتی از خدمات پس از فروش و پشتیبانی

خدمات پس از فروش دارایی است! که به صاحبان کسب‌وکار امکان می‌دهد رابطه خود را در درازمدت با مشتریان بهینه کنند. و پس از آن کیفیت محصولات یا خدمات خود را بهبود بخشند. اما گاهی اوقات، بررسی نشدن مشکلات خریدار یا نداشتن پشتیبانی آنلاین و همه ساعته، تماس تلفنی و یا هنگام قطعی دستگاه و عدم پشتیبانی و… باعث نارضایتی خریدارن می‌شود و امکان دارد بخواهند سامانه ردیابی را خود را تعویض کنند.

5. نارضایتی از سامانه ردیابی و نحوه کارکرد آن

بعضی فاکتورها برای مشتریان از بعضی دیگر مهم‌تر هستند. مثلا ممکن است برای بعضی از مشتریان، نمایش دقیق سرعت در اولویت باشد و برای بعضی دیگر گزارش دقیق مهم‌تر باشد و مشتریان دیگری اولویت‌شان هم نمایش دقیق سرعت و هم گزارش‌گیری باشد. در نتیجه مشتریان به دنبال سامانه ردیابی‌ای می‌روند که نحوه کارکردش با فاکتورهای ذهنی‌اش همخوانی داشته باشد. حال اگر دقیقا همخوان نباشد حداقل نزدیک باشد. خارج از این موضوع، وجود باگ های متعدد در سامانه ردیابی و خطاهایی که حین استفاده از نرم افزار برای کاربر مواجه می شود باعث می‌شود افراد به دنبال تعویض سامانه ردیابی خود باشند.

6. سرور سامانه ردیابی در کشور خارجی

برخی از سرورهای سامانه‌های ردیابی، خارج از کشور هستند و امکان ارتباط با آن آسان نیست. همین موضوع برای کشور ما که محدویت‌های دسترسی گاه و بی‌گاه! ایجاد می‌شود، ضروری‌است. پس بهتر است، از سامانه‌ای با سرورهای داخلی استفاده شود که در هر شرایط امکان ارتباط و استفاده از آن فراهم باشد. مصداق این موضوع می توان به آبان سال 98 اشاره نمود. زمانی که اینترنت کل کشور قطع گردید. و عملاً استفاده از کلیه نرم افزارها و سامانه هایی که سرور آنها در خارج از کشور بود میسر نبود. اما سرورهای سامانه ردیابی اورنگ به دلیل اینکه در ایران بودند به راحتی در دسترس کاربران قرار داشت.

7. خدمات گارانتی و تعمیرات نامناسب

خدمات گارانتی برای مشتریان دلگرم‌کننده است. تا در صورت نیاز بتوانند از آن استفاده کنند. شرکت خدمات‌دهنده متعهد شده به قول خود وفا کند. اما گاهی ممکن است ارائه خدمات و مدیریت خدمات بر عهده شرکت سازنده نباشد. و یا هنگام استفاده از خدمات گارانتی و تعمیرات، مشکلاتی پیش بیاید که برای خریدار ناخوشایند باشد. به طور کلی، باید سعی کنید که از شرکتی خدمات بگیرید که مجموعه خدماتی که نیاز دارید را باهم ارائه دهد. و دوما اینکه در این زمینه خوش‌نام باشد. (خواندن شرایط خدمات پس از فروش و گارانتی هر شرکت نیز می‌تواند به شما کمک کند.)

8. درخواست اتصال سامانه ردیابی به سایر نرم افزارها

با توجه به اینکه اطلاعات مفیدی را سامانه ردیابی به مشترکان ارائه می دهد، خیلی از کاربران درخواست دارند که این اطلاعات با سایر نرم افزارهایی که از آن استفاده می کنند یا قصد استفاده از آنها را دارند به اشتراک بگذارند. یا برعکس، از خدمات نرم افزاری استفاده می کنند و می خواهند از اطلاعات آن نرم افزار در سامانه ردیابی استفاده کنند. اشتراک سامانه های نرم افزاری بین هم را اصطلاحاً از طریق وب سرویس انجام می گردد. حال اینکه خیلی از شرکت های ارائه دهنده سامانه ردیابی تمایلی به برقراری این سرویس را ندارند. و این موضوع باعث تغییر سامانه ردیابی خواهد شد. بطور مثال، ممکن است کاربری بخواهد از نرم افزار نگهداری و تعمیرات ماشین آلات استفاده کند و داده های خودرو را مثل کیلومتر کارکرد در آن نرم افزار داشته باشد. یا بخواهد داده های مربوط به نرم افزار مدیریت خدمات مثل درخواست خودرو را در سامانه ردیابی داشته باشد. امکان مشاهده نقشه های GIS سازمانی بروی سامانه ردیابی از مثال های دیگر و کاربردی می باشد.

9. امنیت نرم افزار ردیابی و وجود باگ های امنیتی در سامانه ردیابی

بحث امنیت اطلاعات خصوصاً در شرکت ها و سازمان هایی که حفاظت اطلاعات برای آنها حائز اهمیت است بسیار مهم است. سازمان هایی نظیر ، آب، برق، گاز و خطوط انتقال گاز کشور . به همین دلیل، خیلی از سامانه های ردیابی استانداردهای نفوذپذیری و سایبری را دریافت نکرده اند. و از نظر امنیت نرم افزار ضریب بسیار پایینی را دارند. همین موضوع سبب می شود که شرکت ها به فکر ورود به سامانه ردیابی دیگری باشند. و نرم افزار ردیابی خود را تغییر دهند.

10. استفاده از برندهای مختلف سخت افزار ردیاب

گاه شرکت یا سازمانی از چند برند مختلف ردیاب استفاده می کند یا قصد استفاده کردن را دارد. و هر برند سخت افزار ردیاب یک پروتوکل ارسال اطلاعات را بروی نرم افزار ردیابی خواهد داشت. خیلی از سامانه های ردیابی از پروتوکل های معدودی تبعیت می کنند. و برای پیاده سازی پروتوکل های جدید باید اقدام کنند. به همین دلیل، شاید خیلی از شرکت ها تمایلی برای اضافه کردن سخت افزار ردیاب جدید به سیستم یا دانش کافی برای این موضوع را نداشته باشند. از طرف دیگر، روش پیاده سازی نرم افزار ردیابی در برخی از شرکت ها به این شکل است که در یک نام کاربری فقط می توانند یکسری از برندها را بررسی کنند. بنابراین، عدم استفاده از برندهای مختلف ردیاب باعث تعویض سامانه ردیابی خواهد شد.

اقدامات لازم برای ورود به سامانه ردیابی اورنگ

بی‌شک از جمله کامل‌ترین سامانه ردیابی کشور، سامانه ردیابی اورنگ و نرم افزار مدیریت ناوگان اورنگ است. بنابراین اگر قصد تعویض سامانه ردیابی را دارید می‌توانید به راحتی سخت‌افزارهای مختلف ردیاب را روی این سامانه بیاورید. و لذت استفاده از محیط کاربر پسند و خدمات اورنگ را هرچه زودتر ببرید. بی شک هدف اورنگ جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران خود است. پس برای این موضوع تمامی تلاش خود را خواهیم کرد.

اما برای جابجایی و مهاجرت از سامانه ردیابی که تاکنون استفاده نمودید و ورود به سامانه ردیابی اورنگ اقدامات زیر لازم است انجام گردد؛

1. حصول اطمینان از ثبت پروتکل های سخت افزار ردیاب

هر برند ردیاب خودرو یا اشخاص برای ارسال داده ها بروی سامانه ردیابی از یک پروتوکل خاص پیروی می کند. که برای دریافت این اطلاعات بروی سامانه ردیابی باید پروتوکل های نرم افزاری مطابق با آن دستگاه بروی نرم افزار پیاده سازی شود. در حال حاضر پروتوکل اکثر ردیاب های خودرو بروی سامانه ردیابی اورنگ پیاده سازی شده است. ولیکن برای اطمینان از ثبت پروتکل ها بروی سامانه و اینکه برندهای ردیاب توسط سامانه اورنگ پشتیبانی می شود یا خیر می توانید از کارشناسان فنی اورنگ پیگیری و تماس حاصل نمایید.

پس از حصول اطمینان از اینکه سامانه ردیابی اورنگ پروتوکل ها را پشتیبانی می کند به سراغ مرحله بعد بروید. ولی اگر سامانه پروتوکل ها را نیز ساپورت نمی کند این پایان ماجرا نمی باشد. پروتکل سخت افزار ردیاب شما یا بصورت آزاد در دسترس است یا نیست. اگر در دسترس باشد به شما این اطمینان داده خواهد شد که پیاده سازی پروتکل ها را انجام خواهیم داد. اگر در دسترس نباشد باز پایان ماجرا نیست! پروتکل ها را یا می توان از سازنده سخت افزار ردیاب تهیه نمود یا اینکه آنها را مهندسی معکوس کرد. در هر صورت، هیچ غیر ممکنی برای ادامه مسیر وجود ندارد.

2. حصول اطمینان از وجود رمز سخت افزاری بروی ردیاب

برخی از برندهای ردیاب رمزی را تحت عنوان رمز سخت افزاری بروی دستگاه قرار می دهند. تا تغییرات توسط مالک یا سازنده انجام گردد و دسترسی افراد غیر را به آن محدود کنند. اما متاسفانه، برخی از سازندگان یا ارائه دهندگان سامانه ردیابی بروی ردیاب های خودرو رمز سخت افزاری قرار می دهند که امکان تغییر سامانه ردیابی را مشکل می کند. از این رو، باید از وجود رمز سخت افزاری بروی ردیاب ها اطمینان حاصل نمود. پس برند ردیاب ابتدا باید مشخص شود. و سپس توسط دستورهای پیامکی یا از طریق ارتباط دستگاه با کامپیوتر این موضوع بررسی شود. اگر بروی ردیاب ها رمز سخت افزاری نباشد که به مرحله بعد رفته ولی اگر رمز بروی آنها باشد دو راه حل وجود دارد. یا باید رمزها را بصورت قانونی از شرکت ارائه دهنده گرفت یا آنها را دی کد کرد.

3. تایید پیش فاکتور و پرداخت مالی

پس از حصول اطمینان از مراحل قبل، کارشناسان اورنگ برای شما یک پیش فاکتور را به عنوان آبونمان سامانه ردیابی یا در صورت نیاز پیاده سازی پروتوکل های نرم افزار برای شما ارسال می کنند. پس از تایید شما و پرداخت فاکتور، اقدامات مربوط به ساخت کاربری، ارائه دسترسی و ورود دستگاه ها به سامانه ردیابی اورنگ توسط کارشناسان فنی صورت می پذیرد. پروسه تعویض سامانه ردیابی کامل شده و به راحتی می توانید از امکانات بی نظیر نرم افزار ردیابی اورنگ استفاده نمایید.

عادت به استفاده از سامانه های کم ارزش را کنار بگذارید و تغییر را احساس نمایید. برای اطلاعات و راهنمایی بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروش تماس حاصل نموده و بصورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.


برچسب ها: / /

محصولات اورنگ